Jak sprzedawać do Kaufland?

Tomasz Szacoń

    Twórzmy razem ten serwis!

    Prześlij link do ciekawych informacji na temat tej sieci.

    Ja to się przekomarzam z moją ciotką z Niemiec, że Kaufland jest polski a to Niemcy od nas zgapili. Ale prawda jest taka, że Kaufland i Lidl mają tego samego właściciela – Pana Schwarz`a. Kaufland w Polsce w 2022 roku uruchomił 235-ty sklep i przekroczył 11 mld przychodu. Hale tej sieci to taki hiper-dyskont, czyli wielki market z niskimi cenami. Czy da się do nich sprzedawać i na co zwrócić uwagę o tym dziś napykam w klawiaturę.

    K-Classic

    Kaufland jak każdy dyskont dobrze rozumie naturę Polaków. Można nas podzielić na 2 grupy. Pierwsza to patrioci zakupowi – kupujemy to co znamy i lubimy od lat, mamy swój majonez, przecier, makaron, kabanosy i śmietanę. Znamy te produkty i jesteśmy im wierni do śmierci. A druga grupa to łowcy okazji -kupują tylko z promocji, nawet jak jest nadpsute. Jak jest przecena to potrafią pojechać na drugi koniec miasta, albo do innej wsi zdradzając swój sklep. Nie ważne że czas stracony, a paliwo przepalone – CENA CZYNI CUDA. Category Manager, który widzi taki behawioryzm każdemu konsumentowi da to czego on szuka. Dlatego w Kauflandzie w każdej kategorii znajdziesz markę własną pod logiem K-Classic. To produkty, które trafiają w gusta narodu znad Wisły. A ja doradzam, żeby przemyśleć czy produkt który proponujesz nie będzie bezpośrednią konkurencją dla marki własnej. Jeśli jest to nie dziw się, że Ci nie odpisują.

    Inałty.

    Jak każdy dyskont Kaufland we współpracy z innymi firmami stosuje tzw. akcje IN-OUT. Polega to na dostarczeniu Twojego towaru do Centrum Dystrybucyjnego na ekspozytorze. Finalnie produkty nie są ustawione na regałach/półkach sklepowych ale w przejściach między nimi. Jeśli się sprzeda to extra, ale jeśli nie to musisz posprzątać po całości – przyjąć zwrot lub wesprzeć przecenę/wyprzedaż. Jeśli jesteś ogarnięty i zgodzisz się na taką „ryzykowną” współpracę to kupiec zobaczy w Tobie potencjał i w przyszłości możesz zostać ze swoją marką na stałe w ofercie sieci. A jeśli będziesz marudzić na samym wstępie to sam bym Cię nie chciał…

    Regionalny Kaufland

    Do niektórych Kauflandów tak jak do Carrefour czy E.Leclerc da się wejść regionalnie – do jednej lub do kilku hal. Gdy wpiszesz w google „regionalny Kaufland” wyskoczy Ci link do rejestracji na ich specjalnym portalu. Z założenia jest to opcja jedynie dla produktów świeżych (mięso, owoce, warzywa) ale krążą słuchy że da rade sprzedawać tak alkohole i napoje. Warto to sprawdzić, bo ma to swoje plusy i minusy. Plus jest taki, że niewielka skala dla nowej marki może być bezpieczniejsza. Nie czekaj rejestruj się.

    Magazyn Centralny

    Kaufland różni się od innych hiper-marketów we współpracy. Zawsze towar jest dostarczany z magazynów centralnych których jest trzy. Nie da rady tego ominąć. Jest to dobre, bo tylko raz płacisz za przesyłkę, możesz więc wyliczyć jakie dodatkowe koszty poniesiesz. W mojej skromnej ocenie Kaufland jest konkretnym i dobrym kompanem do współpracy: albo nie chcą Cię do oferty i nie będą Ci ściemniać, albo chcą i tyk pyk – rach ciach szybko negocjujemy warunki. Całkiem co innego niż InterMarche czy E.Leclerc – jak sam wiesz dyrektor hali obieca Ci złote góry obyć tylko zaakceptował warunki „wejścia”. Jeśli masz produkt którego szukają ludzie łażący po Kauflandach gwarnatuje, że jeśli spełnisz warunki od razu #ToMaszSprzedane.